Дуже багато підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування обліку та звітності та сплачують єдиний податок, займаються наданням житлових та нежитлових приміщень або земельних ділянок в оренду. До вступу в силу з початку 2012 року Глави 1 Розділу XIV Податкового кодексу, для фізичних осіб – підприємців, які здавали в оренду дуже великі приміщення або земельні ділянки, застосування спрощеної системи було можливістю значною зекономити на сплаті податків.
З початку 2012 року значній частині підприємців, які надають майно в оренду, було заборонено сплачувати єдиний податок. Обмеження по оренді для єдинників міститься у пункті 291.5.3 Податкового кодексу. Завдяки цьому обмеженню, значній кількості платників єдиного податку, які надають приміщення або земельні ділянки в оренду, тепер доведеться обирати один з наступних варіантів:
-перейти на загальну систему оподаткування; -взагалі припинити підприємницьку діяльність та здавати майно в оренду як звичайна
... Читать дальше »
Внесено зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ. Проте найсуттєвіші зміни присвячені особливостям подання реєстраційної заяви з ПДВ у разі обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, зміни ставки єдиного податку або відмови від спрощеної системи оподаткування. Поглянемо на них:
1. У разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, на сплату інших податків і зборів, реєстраційна заява подається: не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, якщо такі особи відповідають вимогам обов’язкової ПДВ-реєстрації (визначеним п. 181.1 ПКУ); не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ на добровільній основі (за умови виконання вимог п. 182.1 ПКУ).
2. Платники єдиного податку ІІІ або IV групи, що застосовують ставку єдиного податку в розмірі 5%, в яких обсяг постачання товарів (послуг
... Читать дальше »
Відповідно до пункту 4.5 Наказу ДПАУ від 31 грудня 2008 року № 827 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України» підставою про невизнання податкової звітності є:
- відсутність підпису відповідних посадових осіб (факсиміле не дозволяється);
- відсутність скріплення печаткою підписів платника податків;
- відсутність обов’язкових реквізитів податкового документа;
- відсутність обов’язкових додатків до податкової звітності, передбачених порядком заповнення відповідної звітності;
- неможливість прочитати текст або цифри внаслідок пошкодження (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);
- наявність порваних аркушів, підчищень, помарок, виправлень, дописок і закреслювань;
... Читать дальше »
Чем дальше, тем больше исходит от органов власти нормативных документов, регулирующих бизнес вообще или его отдельные отрасли в частности. И если, изменениям, вступившим в силу 1 января 2012 года, уже посвящены многие статьи, то ряд бизнес-правовых нововведений зимы 2011-12 годов остался почти незамеченным. О них и рассказывает Prostobiz.ua
Отсрочка регистрации баз данных и распоряжения землей
Парламент перенес срок ввода в действие документа, который можно сокращенно назвать Законом о персональных данных. Скандально известное постановление в минувшем году «озадачило всех без исключения субъектов предпринимательской деятельности в связи с необходимостью регистрации баз персональных данных во избежание достаточно крупных финансовых санкций», – отмечает Дмитрий Гутгарц, адвокат бюро «АБГ» . Вместо 1 января 2012 года датой ввода в действие законаопределено 1 июля этого же года – другими словами, бизнесу дали несколько лишних месяцев на подготовку.
В п. 44.1 НКУ указано, что для целей налогообложения налогоплательщики обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения и/или налоговых обязательств, на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с начислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством. Причем налогоплательщикам запрещается формирование показателей налоговой отчетности, таможенных деклараций на основании данных, не подтвержденных вышеперечисленными документами.
Хотим сразу же обратить внимание: это общее требование, которое нужно применять относительно предпринимателей с учетом других норм действующего законодательства.
Во-первых, согласно ст. 1 Закона № 2063 физлица, зарегистрированные в установленном порядке субъектами предпринимательской деятельности, относятся к субъектам малого предпринимательства. При этом ни у
... Читать дальше »
Предусмотрена ли ответственность за непредставление декларации об имущественном положении и доходах физлиц?
В соответствии с нормами действующего законодательства непредставление или несвоевременное представление гражданами декларации о доходах или включение в декларацию искаженных данных, неведение или ненадлежащее ведение учета доходов и расходов влечет за собой административное взыскание в размере от 3 до 8 н.м.д.г. граждан (51 — 136 грн), а повторное такое нарушение — в размере от 5 до 8 н.м.д.г. (85 — 136 грн).